Co jsme zač?


Vítejte!



eM

23 let, studentka

Neumím přivrtat poličku, ale zato jsem schopná udržovat několikahodinovou konverzaci na téma britské seriály a jejich vliv na život mladistvých. Jsem blázen do cizích jazyků, hudby a samozřejmě knížek. Kindle je můj nejvěrnější přítel (hned po mé spřízněné duši, kterou je Myanmar). Stále čekám na svůj dopis z Bradavic a pokud náhodou nepřijde, spoléhám na to, že mě Gandalf na stará kolena vytáhne na dobrodružnou výpravu. Lidé o mě často tvrdí, že jsem nenápadná, čehož využívám ke svému prospěchu. Věřili byste tomu, že jsem za celých šest let na gymnáziu nebyla zkoušená z biologie? Mezi mé silné stránky patří schopnost odrecitovat celé libreto k muzikálu Bídníci v angličtině, rozumět vtipům s literární tematikou a používat ironii tak, aby ji nikdo nepoznal.


Pro pravidelný přísun mých životních mouder a jiných postřehů mě sledujte na Twitteru.
Pokud chcete vědět, co zrovna čtu, přidejte si mě na Goodreads.
Můj život v obrázcích sledujte na mém Instagramu.
Máte-li na srdci něco soukromého, využijte moji e-mailovou adresu.


                                       
Myanmar


Jsem třiadvacetiletá studentka  psychologie. Trpím nevyléčitelnými záchvaty smíchu a sklonem k uzavírání hloupých sázek. Během deštivých dnů se pokouším vynalézt repelent proti nudě a stroj času. Když zrovna nevynalézám, čtu, sleduji seriály (hlavně ty britské) nebo hraji na klavír. Při náznacích nervozity začínám mluvit nepřirozeně spisovně. 

Mou odbornou specializací je ztrácet se v davu, a v náhodných kolemjdoucích vzbuzuji dojem tichého introverta. Jakmile se však s někým seznámím blíž, iluze se rozpadá v prach a moje mluvení nebere konce. Když jsem ale sama doma, vydržím mlčet i několik dní. Málokdo mi to věří. Mám zvláštní smysl pro humor a ráda vymýšlím nová přirovnání. A také ráda přeháním. 

Ať jdu kamkoli, beru si s sebou knihu (popřípadě Kindla). Nejraději poslouchám muzikály, klavírní skladby a to, co eM. nazývá psychohudbou :) Ráda se zabývám důležitými otázkami jako "Umí žížala couvat?" nebo "Jak vzniklo objímání?".

Nikdy nepohrdnu palačinkami. S cukrem a skořicí, prosím.

Myanmar

Budoucí psycholožka s chorobnou závislostí na knihách, seriálech a dobrém jídle

20 komentářů:

  1. Pekne ste to obe napísala a super obrázky!^^"
    Inak tiež si nedám dopustiť na Kindle.:D
    A zbožňujem Hawai.:D

    OdpovědětVymazat
  2. Vy jste obě tak sympatické. Které seriály byste doporučily?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! :)
      Seriálů, na které stojí za to koukat, je určitě spousta...budu se snažit udělat takový přehled našich nejoblíbenějších a nejlepších. :) (a předem se omlouvám za dlouhý komentář)
      1. Doctor Who - kultovní britský seriál, na kterém momentálně ujíždíme obě. Hlavní postava se jmenuje Doktor, což je mimozemšťan z rasy Pánů času, který se svými lidskými přáteli cestuje časem a prostorem a zachraňuje u toho životy, planety i civilizace. Na první pohled seriál vypadá trochu dětsky, ale má v sobě dost netušenou hloubku. I pokud nemusíš sci-fi, tak stojí za to ho vyzkoušet (jenom to chce přivřít oči nad prvními díly, které jsou trochu úsměvné). (odkaz na trailer http://www.youtube.com/watch?v=3uRjNhLSHlM)
      2. Sherlock - moderní adaptace Sherlocka Holmese od BBC. V hlavních rolích Benedict Cumberbatch a Martin Freeman - oba jsou skvělí herci. Každý díl má 90 minut a jediná nevýhoda seriálu je ta, že má zatím jen šest epizod (další se budou vysílat v listopadu). (http://www.youtube.com/watch?v=Nj7ZSUkTTVI)
      3.Hannibal - psychologický seriál z Ameriky. Je to vlastně detektivka, ale dost se liší od zbytku. Ten seriál je vážně chytlavý, ale pokud ti vadí pohled na krev, tak bych se od něj držela dál. (http://www.youtube.com/watch?v=l-4LCTAvgoU)
      4. Once Upon a Time - opět americký seriál tentokrát s pohádkovou tématikou. Zlá královna začarovala kouzelnou říši, takže všechny pohádkové postavy jsou nuceny žít v našem světě a neví nic o své pravé identitě. První série je skvělá, druhá trochu horší, ale pořád dobrá. (http://www.youtube.com/watch?v=Rga4rp4j5TY)
      5. Pushing Daisies (Řekni, kdo tě zabil) - hlavní postava Ned, umí na minutu oživovat lidi svým dotekem, čehož využívá při vyšetřování vražd. Ve zbytku času peče koláče. Seriál je moc milý, barevný, příjemný a bohužel také zrušený, ale ty dvě série stojí za shlédnutí. (http://www.youtube.com/watch?v=VbIJaLOWCbw)
      6. Terapie - český seriál podle zahraniční předlohy (In Treatment), který se myslím velmi povedl. Hereckými výkony počínaje a scénářem konče. Celé je to velmi komorní, většina děje se odehrává v psychologické ordinaci, ale určitě se nebudeš nudit. Jestli tě trochu zajímá psychologie, tohle je určitě dobrá volba. (http://www.youtube.com/watch?v=zOJbWOhMldg)
      Když na to tak koukám, možná bychom měly sepsat o seriálech článek :D. Každopádně tohle jsou ty nejlepší, pokud by měl někdo jakýkoliv dotaz, jsme k dispozici. :) (no a takhle to dopadá, když začnu psát o seriálech...)

      Vymazat
    2. Super! Díky za takové vyčerpávající info. Žádný z těch seriálů jsem neviděla celý. Z Once Upon a Time, Pushing Daisies a Doktor Who jsem viděla asi tak první 2 díly a zabalila jsem to, ale protože mi tyto tři seriály spousta lidí doporučuje, tak jim ještě dám šanci. Ostatní neznám (stydím se).

      Vymazat
  3. Velmi zajímavý článek, taky zbožňuji pizzu Hawai :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cokoli, v čem je ananas a kuře zároveň, je super! :)) A děkujeme za pochvalu!

      Vymazat
  4. Holky jste skvělé!! Váš blog je skvělý, budu sem chodit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Blahovičník Mrkvoň1. dubna 2014 v 20:18

    Krásné stránky, rádo bych se zeptalo Myanmar: Zvažuješ při výrobě onoho repeltentu proti nudě aspekt bumerankovitě se vracejícího času mrhaného při stání ve frontě na gumové podešve? Lépe řečeno schopnost času vytvářet příliv a odliv a to bez přispění gravitačního pole měsíce? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Blahovičníku, Tvůj komentář jsem zaregistrovala až nyní, takže odpovídám se zpožděním :) Aspekt bumerankovitě se vracejícího času jsem zvažovala, ale usoudila jsem, že pro účely mého experimentu není dost dobře aplikovatelný. Za základní stavební kámen svého vývojářského postupu považuji deskriptivní ambivalenci magnetických vln kolem Saturnu, zohledňuji ovšem i chemické reakce motýlích slin (ty mohou, jak známo, silně zkreslovat data). Mnohokrát děkuji za Tvou připomínku a kdyby tě napadlo cokoli dalšího, neváhej se na mě obrátit! :)

      Vymazat
  6. Po nějaké době jsem si opět přečetla tenhl aktualizovaný článek a dost jsem se bavila :D Znám ten pocit, když mlčíš s neznámými a jak se seznámíš, mluvení nebere konce :D Když jsem navíc nervózní, mluvím ještě rychleji, více a hloupěji, než za normálních okolností, proto je k podivu, že jsem vlastně stydlín :D
    Závidím eM. tu biologii... :D A jsem zvědavá, jestli už Myanmar ví, proč žížala couvá! (Mimochodem, u tvojí přezdívky mě pořád napadá "hele, Barma" :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žížala couvat fakt umí! Empiricky ověřeno! :) A lepší "hele, Barma" než "hele, barman" :D

      Vymazat
  7. Jé, teď koukám, jaké tu máte pěkné a vtipné povídání o sobě, sympaťandy obě :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Po dlouhé době jsem našla někoho, kdo je blázen do britských seriálu tak jako já... :-D Jinak opravdu božáckej blog holky!

    OdpovědětVymazat
  9. Je pravda, že studenti psychologie by sami potřebovali psychologa? :D :)

    Zuzana (Polární vlk)
    http://polarnivlk.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, jsme milí a zcela bezpeční! :) I když i v životech psychostudentů mohou nastat chvíle, kdy je třeba pomoc odborníka - většinu času si ale podáváme pomocnou ruku vzájemně, je-li třeba :)

      Vymazat
  10. Bože, to je skvělý představovací článek. :D Jste mi fakt sympatický. :D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za komentář! :)