~ Day 02: Neoblíbená kniha


(O co v tomto meme vlastně jde? Dozvíte se ZDE)

Po dlouhé době jsem se dostala k druhému dílu tohoto meme :) Tentokrát mám za úkol představit vám jednu ze svých neoblíbených knih. Má volba dnes byla daleko jednodušší než u předchozího dílu - i když existuje hned několik knih které mě zrovna neoslovily, rozhodla jsem se zvolit nejnovější příspěvek do této skupiny a to prní díl ze série Škola noci s názvem Označená.

A proč že padla volba právě na tuto knihu?

1) První, s čím jsem měla problém, byly neuvěřitelně ploché a nezáživné postavy. Mám ráda rozmanitost mezi charaktery, která mi tu chyběla. Ani hlavní postava pro mě nebyla ničím zajímavá - Zoey mi připadala jako takový ne úplně dotažený pokus o Mary Sue a rozhodně nepatří mezi ty typy lidí se kterými bych se chtěla seznámit :)

2) V knize se objevovalo několik slovních spojení která mě doslova vytáčela k nepříčetnosti. Například "polykání bublinek hysterického smíchu" a podobných příkladů by mohlo být přes dva články. Podobně mě štvaly i výroky jednoho upírského rádobyintelektuála, který chrlil cizí slova jen proto, aby chrlil cizí slova. Měla jsem podezření, že se autorka tímto způsobem snaží rozšířit svým čtenářkám slovní zásobu - no, snad to zabírá :)

3) Ta knížka má tendenci moralizovat, což na jednu stranu není na škodu, ale způsob, kterým se o to autorka pokouší, mi moc nesedl. Ale budiž, to, že se nemá lhát a podvádět je dobrý vědět. Co mě ale štvalo bylo neustálé útočení na církev a na věřící. Já sama nevyznávám žádné náboženství, ale znám dost věřících lidí na to, abych věděla, že to nejsou jenom zfanatizované ovce, které jsou pro společnost nebezpečné. Tenhle pokus o zavržení víry je o to paradoxnější, že sami upíři mají spoustu dost podivně vypadajících rituálů a božstev...

I když bych mohla pokračovat, myslím, že z těch důležitých negativních bodů jsem snad už vyjmenovala vše. Neříkám, že Označená je úplná katastrofa - věřím, že i tato kniha si najde své čtenáře, které osloví. Mě ale příběh o potenciálně nejkomplexnější upírské velekněžce příliš nezaujal a nechystám se ani do četby dalších dílů.

Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla s přítelem a poslední, co jí ještě schází, je začít se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Všechno ale není tak zlé, jak to na první pohled vypadá - upíří dorost přijme novou spolužačku mezi sebe, hodiny nejsou zdaleka tak nudné jako na normální střední a navíc se zdá, že Zoey má schopnosti, o jakých mohou ostatní jen snít. Jediný, s kým si nepadne do oka, jsou členky elitní školní organizace Dcery temnoty a zvlášť její příšerná předsedkyně Afrodita. Za jejich zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého a je na Zoey, aby to zarazila - než někdo přijde o život. Označená otevírá úspěšnou řadu příběhů pod titulem Škola noci o výjimečné, a přitom docela obyčejné budoucí upírce Zoey, která je předurčena k velkým věcem, i když o to vlastně moc nestojí…

Myanmar

Budoucí psycholožka s chorobnou závislostí na knihách, seriálech a dobrém jídle

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za komentář! :)