Měsíční přehledník (červenec + srpen 2013)



Vítáme vás u čtení prvního příspěvku do nové pravidelné rubriky "Měsíční přehledník". Tento jubilejní příspěvek se nebude týkat pouze jednoho měsíce, ale hned dvou - jedná se o jakési stručné shrnutí letních prázdnin. Do komentářů nám dejte vědět, jak jste si letní měsíce užili vy, rády si počteme :)


Přírůstky v knihovně





Za prázdniny se má knihovna rozrostla o 13 nových knih. Vím, že oproti jiným blogerům jsem docela břídil, ale i tak mě výsledná cifra překvapila. A jak jsem k jednotlivým kouskům přišla?

Nejprve se podívejme na knihy, které jsem si sama koupila:

Za nejvýhodnější koupi tohoto měsíce považuji Kroniku Pickwickova klubu. Když jsem byla na návštěvě u eM., zavítaly jsme i do Chomutovské knihovny, která pořádala velký výprodej. Už dlouho jsem si chtěla pořídit nějakou knihu od Dickense, takže Kronika Pickwickova klubu byla jasnou volbou – a oba díly za celkovou cenu deset korun? No nekupte to! :)



Konečně jsem se také odhodlala ke koupi série Klíče od království. První dva díly (Pan pondělí a Úděsné Úterý) jsem sehnala na databaziknih, Sychravá Středa na mě čekala na Aukru. Aby byla série kompletní, zbývají mi ještě čtyři díly – a dva z nich zatím ještě nebyly vydány. Doufám, že se dočkám, a poličku mi bude zdobit kompletní série! :)

Z databazeknih jsem objednala také Sofiin svět, knihu od mého oblíbeného spisovatele Josteina Gaardera. Prázdné místo bylo s obrovskou slevou v knihkupectví Dobrovský, a protože jsem si ho stejně plánovala pořídit (Rowlingová je Rowlingová!), nemohla jsem ho tam nechat. Knihu Posel jsem si koupila jako odměnu za absolvování přijímacích zkoušek – do Prahy je cesta dlouhá a mně se tam zrovna dvakrát nechtělo :)

Knihu lží a Kafkovu proměnu jsem sehnala v Levných knihách, když jsem promoklá až na kůži hodinu čekala na příjezd autobusu. Alespoň v něčem se mi čekání vyplatilo :) A v neposlední řadě jsem si pořídila i dvě knihy v angličtině z Bookdepository – Aleph a Alice Bliss.

Darovanému Cabalovi na zuby nehleď...



Za celé prázdniny jsem byla obdarována jen jednou knihou. Jedná se o Nekromanta, první díl ze série Johannes Cabal. Pokud jste četli mou recenzi, nejspíš víte, jak moc jsem byla z knihy nadšená. Opět se jedná o dárek za absolvování přijímaček – a kvůli takové knize bych se do Prahy vydala třeba třikrát za sebou :)

Statistika nuda je... 

A nakonec několik čísel :) Za prázdniny jsem přečetla celkem 39 knih, což je poměrně slušný výkon :) Od začátku semestru očekávám výrazný pokles, ale snad to nebude až tak velká katastrofa. 


Myanmar



Přírůstky v knihovně



Přes prázdniny se moje knihovna rozrostla přesně o jednu knihu a tou je román Hejno bez ptáků od Filipa Douška. Říkám jednu knihu, ve skutečnosti se ale jedná o knihu „dva v jednom” - Hejno bez ptáků se totiž skládá ze dvou svazků s názvy Kniha a Příběh.
O Hejnu bez ptáků jsem se poprvé dočetla na jakési internetové stránce, která v ní slibovala filosofický román, který se hravě vyrovná západní literatuře. A když jsem poté viděla, jak kniha vypadá, byla jsem rozhodnutá, že si ji musím pořídit. Hejno bez ptáků bylo oceněno jako druhá nejkrásnější česká kniha roku 2012 a musím říct, že oprávněně. Obálka se může zdát dost minimalistická, to pravé se ale skrývá uvnitř. Kapitoly oddělují dvoustránkové grafiky, na stránkách můžete najít obrysy letících hejn i chemické vzorečky psané rukou. Zkrátka je to krása. Teď už se jen odhodlat k tomu, abych je začala číst.
(Facebookové stránky knihy najdete zde


Přehled přečtených knih

Počet knih, které jsem přes prázdniny přečetla, je už trochu vyšší. Dostala jsem se (k mému velkému překvapení) k číslu 16, což je na moje poměry slušný výkon. Mezi nimi to byly například knihy Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe a Marcelo ve skutečném světě, na které můžete najít recenze zde a zde. Článek o ostatních knihách, které stojí za pozornost bude následovat někdy v příštích dnech. :)
eM.


A co nového na blogu? 

Na blogu se během prázdninových měsíců odehrála celá řada změn. Některé z nich jsou patrné na první pohled - zejména obměna vzhledu a přidání abecedního seznamu recenzí. Založily jsme si také vlastní facebookovou stránku, na které můžete sledovat nejen nové články, ale také další zajímavosti z knižního světa. Zapojily jsme se do Prázdninového knižního tagu a objevil se zde také článek s typy na knihy v angličtině určený začátečníkům i pokročilým.

Prázdninové recenze:

Záchranný člun - Charlotte Roganová
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz
Léky smutných - Pavel Gotthard
Marcelo ve skutečném světě - Francisco X. Stork
 Kurz tvůrčího psaní - Jincy Willettová

Myanmar

Budoucí psycholožka s chorobnou závislostí na knihách, seriálech a dobrém jídle

4 komentáře:

Děkujeme za komentář! :)