Liebster Blog Award

Poslední dobou naše aktivita na blogu nebyla nějak slavná (vysokoškolský život je náročný), ale slibujeme, že se polepšíme! Jako první tu máme tag z Liebster blog award, na který nás navrhly Derpette a fierush. Děkujeme! V článku se dozvíte například jakou knihu bychom si koupily, kdybychom měly neomezený rozpočet, nebo jaká byla naše nejoblíbenější dětská kniha. 


Jak funguje Liebster blog award?
  1. Řekněte o sobě 10 věcí
  2. Odpovězte na 10 otázek blogera, který vás nominoval
  3. Vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat
  4. Nominujte 5 blogerů, kteří mají méně než 200 čtenářů
  5. Informujte blogery o tom, že jste je nominovali


5 věcí o eM.:

  1. Dokážu dát paty na zem, když dělám střechu.
  2. Jsem levák
  3. Baví mě číst povinnou četbu.
  4. Chtěla bych umět jezdit na koni.
  5. Když jsem byla malá, chtěla jsem být módní návrhářkou. Pak mi došlo, že neumím kreslit.

5 věcí o Myanmar: 

  1. Ráda poslouchám muzikály, momentálně zejména Bídníky.
  2. Jsem závislá na nakupování knih. I když vím, že mi scházejí peníze na důležitější věci, nejsem schopná si ho odepřít.
  3. Miluju čaj. V libovolném množství.
  4. Bojím se pavouků a letadel.
  5. Neumím zvednout jen jedno obočí.

Otázky od Derpette: 

1. Máš neomezený rozpočet, ale můžeš si za něj pořídit jen jednu knihu, jakkoliv vzácnou nebo drahou. Co to bude?

Myanmar: Můj seznam knih, které bych si ráda koupila, je prakticky nekonečný. A vybrat z něj tu jednu jedinou, za kterou bych vyměnila všechny ostatní, to vůbec nebylo jednoduché. Nakonec jsem se rozhodla pro svou vůbec nejoblíbenější knihu Idiot od Dostojevského v prvním vydání s podpisem autora.

eM.: Kdybych si měla vybrat jen jednu knihu, vybrala bych si první vydání Bídníků od Victora Huga. Sice to byla těžká volba, ale možnost vlastnit takovou cennost bych si nikdy nenechala ujít



2. Nejroztomilejší zvíře na světě je?

Myanmar: Jednoznačně náš pes Marley.
eM.: 




3. Co budeš dělat, když na 24 hodin vypadne elektrika?

Myanmar: Četla bych si, prošla bych se po Brně, připravila bych si podklady pro psaní seminární práce a průběžně bych zkoušela, jestli ten proud přeci jen už nenahodili.

eM.: Kdyby na 24 hodin vypadla elektrika, napsala bych román, složila symfonii a udělala si všechny úkoly do školy.



4. Na světě je úplně poslední rohlík (nebo krajíc chleba), čím si ho namažeš?

eM.: Tak to vím naprosto přesně. Ničím, protože není na světě nic lepšího než rohlík bez ničeho!

Myanmar: Rozpekla bych si ho a namazala máslem. To je nejlepší kombinace ve vesmíru!



5. Film, který tě dokáže nejvíc rozesmát?

Myanmar:
 Marley a já

eM: Sice to není film, ale to, co mě vždycky spolehlivě rozesměje je „skeč” o mrtvém papouškovi od Monty Pythonů. (určitě se na něj podívejte - například zde)



6. Kniha, kterou jsi měl nejradši v dětství a proč?

Myanmar: Všechny knihy o Neználkovi, to byl můj naprostý favorit, Děda mi z něj předčítal vždy, když jsem přijela na návštěvu, a já se hrozně těšila na další dobrodružství..

eM.: V dětství jsem měla víc oblíbených knih, ale nejradši jsem měla asi Putování za švestkovou vůní od Ludvíka Aškenazyho. Vypráví různá dobrodružství trpaslíka Pitrýska a navíc je krásně ilustrovaná.



7. Tvůj největší koníček je?

Myanmar: Mým největším koníčkem psychologie, i když na velmi blízké příčce se drží (asi nepříliš překvapivě) čtení knih.

eM.: Mým největším koníčkem je hudba. Pokud zrovna nějakou písničku neposlouchám, tak si určitě aspoň v duchu zpívám. A když si nezpívám, tak nejspíš hraju na klavír nebo na kytaru.



8. Je něco, co bys na sobě rád změnil a proč?

Myanmar: Nejspíš svou nerozhodnost. Vše, co udělám, až příliš důkladně zvažuji. V podstatě nejsem schopná jednat impulzivně a myslím, že je to škoda. 

eM.: Určitě bych pár věcí změnila, jenže je těžké se k tomu odhodlat, takže bych nejspíš ocenila, kdybych měla vůli k tomu něco změnit.



9. Kterou píseň bys chtěl slyšet jako poslední v životě?

Myanmar:
 Na tuhle otázku se mi dost špatně odpovídá, protože vážně nevím, ale pokusím se něco vymyslet :) Mám ráda instrumentální hudbu, takže by to nejspíš bylo něco z tohoto žánru. Například takové Bring Him Home je v instrumentální podobě naprosto nádherné, takové pohlazení po duši. Navíc se tu setkávají dva mé nejoblíbenější hudební nástroje - klavír a cello :)

eM.: Původně jsem měla za to, že bych si vybrala nějakou klasiku, ale měním názor. Jako poslední píseň bych si určitě pustila Bohemian Rhapsody od Queen, protože to je podle mě asi nejlepší píseň, kterou kdy kdo napsal.



10. Spolupráci s jakým nakladatelstvím/značkou kosmetiky nebo oblečení/čehokoliv by sis nejvíc přál?

Myanmar: Momentálně bych asi nejvíce stála o spolupráci s nakladatelstvím Plus. O tomto nakladatelství vím teprve chvíli, ale všechny knihy, které jsem od něj četla, mě nějakým způsobem oslovily.

eM.: Nejvíc by mě asi lákala spolupráce s nakladatelstvím Odeon, protože mě jejich knihy skoro vždycky zaujmou a navíc se mi hrozně líbí jejich obálky.

Otázky od fierush:


1. Předčítali vám někdy rodiče pohádky, z dětských knížek nebo z oblíbené knížky, kterou jste už třeba sami přečetli?


eM.: Ano, dost často. Momentálně si vybavuji například Dvacet tisíc mil pod mořem od Julese Vernea.

Myanmar: Rodiče mi předčítali a vyprávěli pohádky už od malička, tak se vlastně zrodila má láska ke knihám.



2.Když se doslechnete, že kniha, kterou jste četli bude zfilmovaná. Zhlédnete film, abyste si subjektivně zhodnotili, jak se s tím tvůrci poprali?

Myanmar: Pokud mě kniha zaujala, film si rozhodně nenechám ujít. Bohužel jsem často zklamaná, protože představy tvůrců ne vždy odpovídají těm mým.

eM.: Mám to stejně jako Myanmar. Pokud se mi kniha líbila, určitě do kina zajdu.



3. Když v knize narazíte při čtení na překlep případně hrubku, všimne te si jí vůbec, zanadáváte na korekturu nebo nad tím jen pokrčíte rameny a čtete dál? Dokáže vás při čtení taková chybička rozhodit?

Myanmar: Většinou si hrubky nevšimnu, ale když, většinou mě to docela rozčílí.

eM.: Takových chyb si většinou všímám, ale nijak je neřeším. Spíš nadávám na krkolomné překlady. :)



4. Oblíbíte si při čtení knihy spíše hlavní nebo vedlejší postavy? A jaký postava si vás zaručeně získá?

eM.: Tohle je otázka, na kterou bych mohla psát traktáty. Ve zkratce většinou sympatizuji s outsidery.

Myanmar: Na tímhle jsem zrovna nedávno hloubala, protože jsem si všimla, že si často oblíbím postavy, které jinak mezi čtenáři žádný velký fanklub nemají. K žádnému uspokojivému závěru jsem nedošla, ale moji oblíbenci mají obvykle jeden společný rys - malý okruh přátel.



5. Čtete/Pokoušíte se číst knihy v jiném jazyce než mateřském, ve kterém nejvíce?

eM.: Ano, v angličtině čtu knihy celkem často, zkoušela jsem i francouzštinu, i když tam to bude chtít ještě trochu tréninku.
Myanmar: Kromě češtiny čtu knihy především v angličtině. Zkoušela jsem i němčinu, ale vynaložená námaha byla až příliš vysoká.

6. Existují knihy, které jste četli v mateřštině, ale chtěli byste si je přečíst v originále (to, že daný jazyk neovládáte vůbec nevadí)? O jaké knihy se případně jedná.
eM.: Teď mě napadají například knihy od Josteina Gaardera. Ty jsou v norštině. A určitě bych si ráda přečetla v originále Lásku za časů cholery...ale španělsky neumím o nic víc než norsky.

Myanmar: Idiot od Dostojevského. Jasná volba. Rusky sice neumím ani slovo, ale třeba to jednou napravím :)


7. Přečtení jaké knihy vás změnilo?

eM.: Myslím si, že moje dospívání hodně ovlivnil Harry Potter, teď v poslední době jsem takové malé osvícení zažila při četbě Bídníků.
Myanmar: Pro mě byla velkým milníkem kniha Idiot, ale dalo by se říct, že každá kniha, kterou přečtu, mě trochu změní.

8. Představte si, že byste se měli rozhodnout, že budete žít v době, místě, světě,... se kterým jste se setkali v nějaké knize. Jakou dobu, místo, svět,..., ze které knihy byste si vybrali a proč?

eM.: Souhlasím se vším, co řekne Myanmar. :D

Myanmar: Taková zodpovědnost? Inu dobrá! Nejraději bych žila v Bradavicích, protože svět kouzel mi byl odjakživa blízký :)


9. Teď něco trošku reálnějšího. Zaplňuje se vám knihovnička novými knihami i v dnešní době e-knih? Jak potom případně řešíte nedostatek prostoru v knihovničce?

eM.:
Nedostatek nového prostoru řeším velmi elegantně - nekupuji nové knihy. Vynález čtečky je pro mě dar z nebes.

Myanmar: Má knihovnička se stále bezútěšně zaplňuje, poslední dobou až přeplňuje. Dokud nezačne být problém životohrožující, budu předstírat, že na poličkách stále místo mám. Pak se uvidí.

10. Jakou knihu jste naposledy dostali, od koho, k jaké příležitosti a už jste ji četli? Vybral ji dárce pro vás dobře?
eM.: Naposledy jsem dostala Prázdné místo jako dárek od mé tety. Určitě to byla dobrá volba, cokoliv od Rowlingové se u mě setká s nadšením.
Myanmar: Poslední kniha, kterou jsem dostala, jsou Proměny hermeneutického myšlení. Je to v podstatě učebnice, ale celkem zajímavá, takže to rozhodně nebyla špatná koupě :)


Naše otázky pro nominované:

  1. Jaké je vaše nejoblíbenější slovo?
  2. Kdybyste mohli používat jednu věc, která ještě nebyla vynalezena, co by to bylo?
  3. Jaká kniha vás dokáže rozbrečet?
  4. Jaký je váš největší zlozvyk?
  5. Na jaké místo na světě byste se nejradši podívali?
  6. K jaké knize z vaší knihovny se vztahuje nejzajímavější příběh? (pozor, nemyslím tím obsah)
  7. Kdybyste mohli předejít smrti jakékoliv knižní postavy, která by to byla?
  8. Co vás vedlo k založení knižního blogu?
  9. Jaký je váš největší sen?
  10. Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch? 

A které blogy jsme nominovaly?

http://venpaz.blogspot.cz/

http://yan-ny.blog.cz/

http://moje-iluze.blog.cz/

http://ohanamon.blogspot.cz/

eM.

Vysokoškolačka, knihomilka, blogerka a šampionka ve zpěvu ve sprše.

4 komentáře:

  1. Kachničky a Neználek, máte skvělej vkus! :) A díky bohu, že se mě nikdo nezeptal na moje oblíbený slovo, protože by mě pak všichni měli za nekulturní hovado (ano, je to slovíčko "zmrd") :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! :) Zase by ale nikdo nemohl namítat, že to slovo není zvukomalebné. :D

      Vymazat
  2. Aj ja som ľaváčka!:D A milujem soundtrack k Bedárom.:D
    Inak super odpovede... Nedostatok priestoru napríklad riešim podobne ako eM., ale zároveň mám niekedy tendenciu použiť spôsob Myanmar.:D

    OdpovědětVymazat
  3. Mockrát Vám děkuji za nominaci, opravdu si toho vážím. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za komentář! :)