Jen malý kousek naděje

Muchachas (mučačas) 2 - Katherine Pancolová

Katherine Pancolová už si mezi českými čtenáři dokázala získat celou řadu příznivců. Její tituly na první pohled cílí zejména na ženy, nejedná se ale o žádné naivní románky, jak by se snad mohlo zdát. Důkazem je i první díl její série Muchachas, která u nás vychází pod hlavičkou nakladatelství Jota. Dnes tu pro vás mám recenzi na druhý díl této série – a i přes růžovou barvu obálky to ani tentokrát nebude žádná odlehčená četba. 

Hlavní hrdinkou knihy je mladá a ambiciózní módní návrhářka Hortense Cortésová, která se rozhodne založit vlastní návrhářskou firmu. A i když je jí jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem, je odhodlána dát svému snu tolik úsilí, kolik bude nutné. Také její přítel Gary se pouští do riskantního projektu. Jeho vztah se spolužačkou a houslistkou Calypso brzy překročí profesionální rovinu a on musí tuto skutečnost před Hortense utajit. 


Když jsem se do románu Muchachas II pouštěla, tak trochu jsem čekala alespoň částečnou návaznost na druhý díl. To jsem se ale spletla. I když má první díl série otevřený konec, druhý díl nás přenáší k úplně jiným postavám, a o pokračování osudu Stelly a jejího dítěte se mnoho nedozvíme. Musím přiznat, že to pro mě bylo trochu zklamání. Postavy z prvního dílu mi přirostly k srdci, a docela jsem se těšila, až se dozvím, jak to s nimi bylo dál. Možná i proto mi trvalo o něco déle, než jsem se do příběhu začetla, nakonec se mi ale podařilo lehké rozčarování překonat. A kniha mi to nakonec vynahradila. 

Jedno mají oba díly společné – Katherine si i tentokrát vybrala obtížné, emočně náročné téma. Zatímco v prvním díle série to bylo domácí násilí, tentokrát hovoříme především o nevěře. Co je na knihách Katherine Pancolové zajímavé je to, že téměř nikdy nezachycují pouze jeden úhel pohledu. I zde se autorka podrobně zaobírá všemi třemi vrcholy milostného trojúhelníku a nechává tak čtenáře prožít si popisované události z různých úhlů. 

I přesto, že spisovatelský styl Pancolové je stále hodně sugestivní a dokáže čtenáře do příběhu vtáhnout, pravdou je, že události druhého dílu jsem prožívala s menší intenzitou než příběh Stelly. A to i přesto, že s problematikou nevěry se ve svém životě přeci jen setkávám o mnoho častěji a dokážu se tak do osudů postav lépe vžít. Snad to bylo tím, že postavy z druhého dílu mi přeci jen přirostly k srdci o něco méně.



Rozhodně to ale nebylo tím, že by si autorka dala na jejich prokreslení méně záležet. Stejně jako v prvním díle, i zde kniha stojí spíše než na ději na uvěřitelných charakterech a na autorčině schopnosti zachytit emoce tak, že je čtenář prožívá spolu s postavami. Díky dobře prokresleným charakterům je navíc vždy jasné, proč se jednotliví hrdinové příběhu chovají tak, jak se chovají – a to i ve chvílích, kdy čtenář s jejich jednáním nemusí souhlasit. 

Co mi stále trochu vadí, je přidávání dějových linií, které s hlavním příběhem nijak nesouvisí. S ohledem na zkušenosti z předchozího dílu soudím, že se autorka k vedlejším postavám podrobněji vrátí v následujícím díle série, i tak jsem se ale s těmito odbočkami zatím nějak nesmířila. V knize se navíc opět objevovalo vyzrazení některých důležitých pasáží z autorčiny předchozí série, takže pokud jste ještě neměli možnost si ji přečíst, doporučuji raději začít s ní. 

Mé dojmy z druhého dílu jsou ale i přes výše zmíněná negativa stále spíše kladné. Katherine Pancolová umí skvěle zachytit atmosféru příběhu i pocity svých hrdinů, a to dělá z jejích knih velmi příjemný čtenářský zážitek. A i přesto, že první díl pro mě byl stále o něco zajímavější, věřím, že mnoho čtenářů to může mít přesně naopak. Pokud jste se s knihami této autorky dosud nesetkali, rozhodně jí dejte šanci. A pokud už se řadíte k jejím čtenářům, ani s knihou Muchachas II rozhodně neuděláte chybu.


Název: Muchachas II (Mučačas)
Autor:  Katherine Pancolová
Překlad:  Jitka Říhánková
Počet stran: 295
Rok vydání: 2015
Vydalo: nakladatelství Jota

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM
Knihu můžete zakoupit přímo na stránkách knihkupectví. 

Myanmar

Budoucí psycholožka s chorobnou závislostí na knihách, seriálech a dobrém jídle

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za komentář! :)