Moji oblíbení booktubeři

Ráda sleduji lidi, kteří mluví o knihách, a obzvlášť ráda mám ty, kteří o nich mluví se zájmem a s trochou humoru. Na Youtube mám pár takových svých oblíbenců, a ráda se o ně teď s vámi podělím.

Ronlit


Chvíli jsem uvažovala, jestli nedat to nejlepší na konec, ale tato slečna si čestné první místo jistě zaslouží. Ronnie z kanálu Ronlit studuje literaturu a na jejích videích je to vidět. Její komentáře jsou obohacující, vtipné a ještě vás donutí k tomu, přečíst si Moby Dicka (nebo s tím aspoň začít…). Má v literatuře neuvěřitelný rozhled, a zvlášť se mi u ní líbí to, že nečte jen beletrii, ale i odborné knihy. Milovníky romantiky možná potěší, že je Ronnie velkou fanynkou Jane Austenové a nedá dopustit na pana Rochestra. Navíc se zajímá o feminismus v literatuře, takže pokud vás zajímá alespoň jedno z výše jmenovaných, nemůžete šlápnout vedle.


Bazpierce

Tenhle kanál je zosobnění sarkasmu. Pokud máte rádi trochu nemístné vtipy a lidi, kteří si neberou servítky, budou se vám Barryho videa zajisté líbit. Čte hlavně současnou beletrii a to tempem, které je vážně záviděníhodné. Jeho recenzi na Na větrné hůrce bych bez váhání označila za nejlepší věc na internetu. A už jsem zmínila, že je z Irska?


(upozornění pro čtenáře YA a zvláště fanoušky Polibku pro Annu: Barryho videa sledujte jen na vlastní nebezpečí; pro ty ostatní: kliněte sem a dobře se bavte) 

Ariel Bisett

Ariel sleduji ráda hlavně kvůli tomu, jak optimisticky působí, a kolik energie z ní vyzařuje. Na jejím kanálu potkáte spoustu young adult knih, komiksů a grafických románů, občas se tam ale objeví i klasická literatura. Pokud hledáte někoho, kdo vás dokáže nakazit svou vášní ke knihám, určitě vyzkoušejte Ariel.

Brodybooks

Spolu s Clélií z kanálu BrodyBooks zabrousíme do jiných jazykových končin, neboť Clélia je Francouzska. Začala jsem ji sledovat kvůli tomu, že jsem si chtěla procvičit francouzštinu a zůstala jsem u toho hlavně díky jejímu příjemnému vystupování a kvalitně zpracovaným videím. Na tomto kanálu narazíte většinou na současnou beletrii a fantasy. Takže pokud si také chcete procvičit svou francouzštinu, proč to nespojit s knihami?



Sledujete videa o knihách? Podělte se se mnou o své oblíbené booktubery! :)

eM.

Vysokoškolačka, knihomilka, blogerka a šampionka ve zpěvu ve sprše.

14 komentářů:

  1. Ó, díky, díky, díky!!
    Booktubeři a já... No, to nejde dohromady. Půlka lidí okolo je sleduje a mě to nudí. Všichni, co sledují videa, milujou tu uřvanou Christine, jejíž videa ve mně vzbuzujou touhu se zabít... nebo čeští booktubeři, kteří mluví o zdlouhavě o ničem... a prostě mě to neba.
    Ale pustila jsem si review Wuthering Heights a bože, to je dokonalý! Oni taky existujou booktubeři, co nejsou naprosto nudní nebo pitomí, to je krása. Irský přízvuk je plus. Romeo a Julie, Pýcha a předsudek, se vším souhlas!
    Díky ti, člověče! A na tu francouzštinářku se musím důkladněji podívat. Rozumím jí tak půlku, ale to je ideální prostor pro zlepšení, příští rok chci udělat z frániny tu zkoušku z cizího jazyka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, že jsem se trefila. :) Mě taky moc neberou ti youtubeři, cos zmínila, ale když hledáš, tak najdeš. Tu recenzi na Wuthering Heights naprosto zbožňuju. Pouštím si ji vždycky, když mám pocity zmaru ze školy a docela to pomáhá. :D Francouzku jsem taky začala poslouchat kvůli té zkoušce z francouzštiny (docela se jí děsím mimochodem)...a oproti jiným si myslím, že vyslovuje ještě vcelku srozumitelně. :D (i když taky rozumím tak půlku)

      Vymazat
  2. Dobrý! Tak do dneška jsem nesledovala jediného booktubera, leč mám dojem, že Ronlit bude přesně to, co mě bude bavit. Skvělý odkaz! =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím víc lidí bude sledovat Ronlit, tím líp! :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek! Nikoho z nich jsem neznala, ale už se vidím, jak u jejich videí strávím příští týden :D Díky za tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad ten týden bude příjemný. :D

      Vymazat
    2. Musím přiznat, že Ariel na mě působí naprosto opačným dojmem, než popisuješ ve článku. Taková ta závist typu "Jak toho sakra může přečíst tolik???". Takže spíš depresivní pocit než nakažlivá radost. A očividně má i dost jiné žánrové preference než já. Ale Ronnie a Barry jsou opravdu skvělí, moc dík za tipy!

      Vymazat
    3. Vážně? Tak to by mě nenapadlo. :) Člověk to nemůže moc řešit, kolik přečtou ostatní knih... já kdybych se pořád porovnávala s ostatními, tak mám konstantní depresi. :D

      Vymazat
  4. Tak ja sledujem Inferno na polici, hoci sa mi zdá, že to trochu upadá. Ale recenzia na Fifty Shades of Grey bola podarená https://www.youtube.com/watch?v=q5rpAgQCALE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem pár dílů a taky se mi líbily. :)

      Vymazat
  5. Super článek, já občas sleduju Read Susie Read a Rose Mannering, ale moc mě to neba... Tak třeba teď najdu nové oblíbence :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni děkuji za tipy! Čekala jsem nějaké mainstreamové booktubery, které budu znát, ale přiznám se, že z těchto neznám ani jednoho! :)

    OdpovědětVymazat
  7. První kluk booktuber, na kterýho jsem narazila.. Jeho videa mají šmrnc a rozhodně nenudí.. Z českých nesleduju nikoho, jelikož mě to nudí a celkově mám radši spíš psanou formu recenzí a tak.. Ale u Bazpierce jsem dala odběr - no, škoda, že už tam nenatáčí, ale třeba se vrátí..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že všichni jeho fanoušci doufají, že se někdy vrátí. :D

      Vymazat

Děkujeme za komentář! :)